'Καλώς ήλθατε','id' => 0); $page_title['center.php'] = array('title' => 'Το Κέντρο','id' => 1); $page_title['region.php'] = array('title' => 'Η Ακράτα','id' => 2); $page_title['programs.php'] = array('title' => 'Προγράμματα','id' => 3); $page_title['programDiary.php'] = array('title' => 'Ημερολόγιο Επισκέψεων - Προγράμματα','id' => 3); $page_title['programs_info.php'] = array('title' => 'Προγράμματα','id' => 3); $page_title['networks.php'] = array('title' => 'Δίκτυα','id' => 4); $page_title['seminars.php'] = array('title' => 'Σεμινάρια','id' => 5); $page_title['seminars_info.php'] = array('title' => 'Σεμινάρια','id' => 5); $page_title['library.php'] = array('title' => 'Βιβλιοθήκη','id' => 6); $page_title['view_book.php'] = array('title' => 'Βιβλιοθήκη','id' => 6); $page_title['links.php'] = array('title' => 'Σύνδεσμοι','id' => 7); $page_title['otherKPE.php'] = array('title' => 'Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα','id' => 7); $page_title['contact.php'] = array('title' => 'Επικοινωνία','id' => 8); $page_title['sitemap.php'] = array('title' => 'Χάρτης Ιστοτόπου','id' => 9); $page_title['ideas.php'] = array('title' => 'Ιδέες','id' => 10); $page_title['ideas_1.php'] = array('title' => 'Φτιάχνοντας τη δική σου λιμνούλα - Ιδέες','id' => 10); $page_title['ideas_2.php'] = array('title' => 'Οδηγίες για την φύτευση δενδρυλλίων - Ιδέες','id' => 10); $page_title['gallery.php'] = array('title' => 'Φωτογραφίες από την περιοχή της Ακράτας','id' => 11); $page_title['regeneration.php'] = array('title' => 'Παρουσίαση: Εκπαίδευση Ζωής στα καμένα - Προγράμματα','id' => 3); $page_title['regeneration_gallery.php'] = array('title' => 'Φυσική Αναγέννηση - Φωτογραφίες - Προγράμματα','id' => 3); $page_title['regeneration2_new.php'] = array('title' => 'Παρουσίαση: Ο υγροβιότοπος της λίμνης Τσιβλού - Προγράμματα','id' => 3); $page_title['regeneration4_new.php'] = array('title' => 'Το Ειδικό Γυμνάσιο Χανίων Παρουσιάζει: Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Ακράτας - Προγράμματα','id' => 3); ?> | ΚΠΕ Ακράτας

Δίκτυα

Τα σπήλαια της Ελλάδας στο φώς

Σκοπιμότητα ίδρυσης του εν λόγω Εθνικού Δικτύου

Μέσα στα πολυάριθμα φυσικά μνημεία που περιλαμβάνει το Ελληνικό τοπίο είναι και τα σπήλαια, που στον Ελλαδικό χώρο ξεπερνάνε τα 10.000 (επίσημα καταγεγραμμένα). Δεμένα με το θρύλο, το μύθο ή την Ιστορία, ή απλά θησαυροί απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς με τη δική τους πανίδα και χλωρίδα, μας καλούν να τα εξερευνήσουμε.

Η δημιουργία ενός δικτύου με θέμα τα σπήλαια δίνει την ευκαιρία σε όλους μας να αποκτήσουμε βαθύτερες γνώσεις για αυτόν τον υπέροχο «σιωπηλό κόσμο», να ανταλλάξουμε απόψεις και γνώσεις, να συντονίσουμε δράσεις με σκοπό τη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης στους/στις μαθητές –τριες που θα έχουν αύριο ενεργή συμμετοχή στην ορθή διαχείριση του περιβάλλοντος.

Περισσότερο από όλα όμως το εν λόγω Δίκτυο συντελεί στην προώθηση της αειφορικής διαχείρισης των σπηλαίων και στη βιωσιμότητα τους, μέσα από τις στάσεις και τις συμπεριφορές που θα υιοθετήσουν οι επερχόμενες γενιές.

Συντονισμός Δικτύου: Κ.Π.Ε. Βάμου

Συνεργαζόμενα Κ.Π.Ε.: Στυλίδας, Βερτίσκου, Μαρώνειας, Ακράτας, Παρανεστίου, Άμφισσας, Ανωγείων, Θέρμου, Καλαμάτας, Πραμάντων, Ποροίων, Σουφλίου, Κιλκίς, Αρχανών, Καστοριάς

Εκπαιδευτικό Υλικό του ΚΠΕ Ακράτας: Τα Σπήλαια της Αχαϊκής Γης: Μύθοι- Θρύλοι- Παραδόσεις. (~ 26MB)

Λίμνες: Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε

Το εθνικό θεματικό δίκτυο "Λίμνες: Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε" φιλοδοξεί να συμβάλλει στην επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη στήριξη των προγραμμάτων Π.Ε. που εκπονούνται στα σχολεία της χώρας μας, στην παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και στην ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ όλων των μελών του δικτύου.

Ακόμη, φιλοδοξεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης σχέσεων και συνεργασίας με φορείς και σχολεία άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρώπης γενικότερα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης διεθνών σχέσεων και συνεργασιών.

Συντονισμός δικτύου: Κ.Π.Ε. Καστοριάς.

Συνεργαζόμενα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:
Ακράτας, Αργυρούπολης, Βερτίσκου, Έδεσσας, Ελευθερίου - Κορδελιού, Κόνιτσας, Μακρινίτσας, Μουζακίου, Ποροΐων, Σουφλίου, Στυλίδας, Υπάτης

Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικούς πόρους

Περισσότερες Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην αντίστοιχη σελίδα του Κ.Π.Ε. Καστοριάς .

Βιώσιμες Πόλεις - Ποιότητα Ζωής

Συντονιστικός φορέας: ΚΠΕ Αργυρούπολης

Συνεργαζόμενα κέντρα: Ακράτας - Κόνιτσας - Κλειτορίας - Καλαμάτας - Μουζακίου - Στυλίδας - Υπάτης

Βιοποικιλότητα: Το εργαστήρι της Ζωής

Συντονιστικός φορέας: ΚΠΕ Καστοριάς

Συνεργαζόμενα Κέντρα: Ακράτας - Αργυρούπολης - Αρναίας - Καλαμάτας - Κόνιτσας

Η Θάλασσα

Συντονιστικός φορέας: ΚΠΕ Αργυρούπολης

Η θάλασσα αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της πατρίδας μας. Η αρμονική συνύπαρξη του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος με το θαλάσσιο φυσικό περιβάλλον καθορίζει την οικολογική ισορροπία και τις διαχειριστικές τάσεις των γειτονικών χερσαίων οικοσυστημάτων μιας περιοχής και θέτει προϋποθέσεις και όρους συνύπαρξης του φυσικού με το ανθρωπογενές περιβάλλον στα πλαίσια μιας αποδεκτής βιώσιμης ανάπτυξης.

Συνεργαζόμενα Κέντρα: Ακράτας - Καλαμάτας - Ζακύνθου - Στυλίδας

Οι Πηγές του νερού

Συντονιστικός φορέας: ΚΠΕ Σουφλίου

Συνεργαζόμενα Κέντρα: Ακράτας - Καλαμάτας - Κόνιτσας

Χρυσοπράσινο Φύλλο

Ιδιαίτερα σημαντική για τον τόπο μας είναι η συνεισφορά του ΚΠΕ Ακράτας στη διεξαγωγή περιβαλλοντικών προγραμμάτων στο πλαίσιο του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Ελλάδας - Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο» με σχολεία του Δήμου μας.

Το Κέντρο μας για δέκατη συνεχή χρονιά στηρίζει παιδαγωγικά, τεχνικά και οικονομικά την όλη δράση του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου για τα σχολεία της αρμοδιότητάς του.

Την περασμένη σχολική χρονιά το ΚΠΕ Ακράτας στήριξε την Περιβαλλοντική Ομάδα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ακράτας και την αντίστοιχη του Γυμνασίου Λατσιών Λευκωσίας της Κύπρου. Η συνεργασία των σχολείων θα κορυφωθεί μέσα στο 2011 με μια αμοιβαία ανταλλαγή επίσκεψης μαθητών σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η πρώτη επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί από το σχολείο της Λευκωσίας στην Ελλάδα από 10/03/11 έως και 13/03/11 με την έλευση 14 Κυπρίων μαθητών και 2 συνοδών εκπαιδευτικών στην Ακράτα και η δεύτερη από το σχολείο της Ακράτας στην Κύπρο με αντίστοιχο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών από 07/04/11 έως και 10/04/11. Η συνεργασία θα λήξει με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων της διετούς συνεργασίας των δύο σχολείων με παρουσία εκπροσώπων της εκπαίδευσης και φορέων της τοπικής κοινωνίας.

Τα προγράμματα αυτά έδωσαν και δίνουν μια μοναδική ευκαιρία στους μαθητές και των δύο χωρών να γνωρίσουν συνομηλίκους τους που ζουν σε μια άλλη χώρα, να επισκεφτούν φυσικά αξιοθέατα, ιστορικούς χώρους και μνημεία και να συμμετάσχουν σε κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Μ' αυτόν τον τρόπο μπορούν να γνωρίσουν το περιβάλλον, την ιστορία, τον τρόπο ζωής, τα έθιμα και τον πολιτισμό της άλλης περιοχής. Μαθαίνουν να συνεργάζονται, αποκτούν γνώσεις, διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και την αντίληψή τους για τον κόσμο.

Ιδρυτής και συντονιστής του Δικτύου για 16 συναπτά έτη είναι το ΚΠΕ Αργυρούπολης, ενώ το ΚΠΕ Ακράτας είναι συνεργαζόμενος φορέας του Δικτύου, στηρίζοντας τα εμπλεκόμενα σχολεία της εμβέλειάς του. Το πρόγραμμα σε ό,τι αφορά τη συνεργασία των δύο σχολείων υποστηρίζεται οικονομικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά από το ΚΠΕ Ακράτας και η χρηματοδότηση του προέρχεται από το Τεχνικό Δελτίο Υποέργου του ΚΠΕ (ΕΣΠΑ).

Παλαιότερες φωτογραφίες από τις δραστηριότητες του Δικτύου:(Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για να δείτε τη μεγαλύτερη έκδοση)

Επίσκεψη στην Κύπρο
Οι Κύπριοι μαθητές στην Ακράτα

Άλλα Υπάρχοντα Δίκτυα

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Στη χώρα μας συμμετέχουν 206 σχολεία (την 15/5/2003).

Διεθνής ιστοσελίδα: www.eco-schools.org

ΝΕΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το Πρόγραμμα ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1993 για σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι μαθητές εργάζονται ως δημοσιογράφοι σ' ένα εικονικό Πρακτορείο Ειδήσεων που ασχολείται με περιβαλλοντικά θέματα και προβλήματα (θεματικές ενότητες : ενέργεια, νερό, απορρίμματα, πόλεις, ακτές, γεωργία).

Διεθνής ιστοσελίδα: www.youngreporters.org

ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΟΥ

Σκοπός είναι η ανάδειξη των "πράσινων γωνιών" μέσα από την παρατήρηση των φυτών, των ζώων και των πετρωμάτων και την ανακάλυψη των αλληλεπιδράσεων τους και του ρόλου τους στα οικοσυστήματα.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ

Στόχος του είναι να ενθαρρύνει σχολεία και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμπεριλάβουν στις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες και τα δάση, εφοδιάζοντάς τους με τα απαραίτητα εργαλεία (φυλλάδιο για τα δάση και εγχειρίδιο προτεινομένων δραστηριοτήτων), καθώς και κίνητρα για να πλησιάσουν το δάσος και να μάθουν από αυτό.

Διεθνής ιστοσελίδα: www.leaf-international.org

ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΠΕΛΑΡΓΟΙ

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται σαφής μείωση πληθυσμών τους σ' όλη τη χώρα, σε σχέση με την απογραφή που είχε διενεργήσει η ΕΕΠΦ το 1974 -1975, ενώ έχει παρατηρηθεί ότι δεν φωλιάζουν πλέον πελαργοί στη νότια Ελλάδα. Η προτεινόμενη περιβαλλοντική δράση στα σχολεία στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τον πελαργό, μέσα από τα έντυπα που παρέχει η ΕΕΠΦ, αλλά κυρίως από τις δράσεις των ιδίων των παιδιών: εξορμήσεις για παρατήρηση πελαργών, πάντα σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, συγγραφή παραμυθιού (Δημοτικά σχολεία) ή διηγήματος (Γυμνάσια), φωτογράφηση και σχέδια - σκίτσα πελαργών και φωλιών.

ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης "Βιοποικιλότητα: το εργαστήρι της ζωής" ιδρύθηκε με την 124301/Γ7/7-11-2003 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ και έχει διάρκεια τρία σχολικά έτη. Αντικείμενο του Δικτύου αποτελεί η εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης της σύγχρονης βιοποικιλότητας στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Συντονιστικός Φορέας:Κ.Π.Ε. Καστοριάς.

ΙΟΝΙΟ - Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ

Θεματικές ενότητες:

  1. Θάλασσα: Θαλάσσιο οικοσύστημα, νερά, ρύπανση, χλωρίδα, πανίδα.
  2. Ακτές: αμμουδιές, λιμάνια, εκβολές, λιμνοθάλασσες - οικολογικά χαρακτηριστικά.
  3. Ανθρώπινες δραστηριότητες: Αρχιτεκτονική στο χώρο του Ιονίου.
  4. Πολιτιστικές επιρροές.

Κ.Π.Ε. Λιθακιάς Ζακύνθου, συντονιστικός φορέας του δικτύου.

ΕΛΙΑ - ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Π. Ε.

Θεματικές ενότητες:

  • Ελιά και περιβάλλον: (καλλιέργεια ελιάς, ο ρόλος της ελιάς στην οικονομία του τόπου, ποικιλίες, τακτικές καλλιέργειας και συγκομιδής, ασθένειες, βιοκαλλιέργεια, περιγραφή -χρήση ελαιώνων, φωτογράφηση μνημείων της φύσης, τοπικά προβλήματα - παραγωγής - τιμής διάθεσης, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, απόβλητα ελαιοτριβείων, ο ελαιώνας σαν οικοσύστημα.κ.λ.π)
  • Ο πολιτισμός της ελιάς: (ιστορικά στοιχεία, προέλευση δέντρου, μυθολογία, η ελιά στην αρχαιότητα, στο βυζάντιο, στην τουρκοκρατία, παραδόσεις, μυστήρια, γνωμικά, λαϊκή τέχνη κ.λ.π)
  • Υγεία: (ποιότητα ελαιολάδου, γευσιγνωσία, χαρακτηριστικά του ποιοτικού προϊόντος, ο ρόλος της διαδικασίας παραγωγής - αποθήκευσης- τυποποίησης, σύγκριση με άλλα φυτικά έλαια, μεσογειακή διατροφή, φαρμακευτικές και καλλυντικές ιδιότητες- αρώματα, συνταγές μαγειρικής -ζαχαροπλαστικής, βρώσιμη ελιά κ.λ.π).

Κ.Π.Ε Καλαμάτας συντονιστικός φορέας.

ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΗ

Σκοπός η επικοινωνία και η διασύνδεση των σχολείων της χώρας με βάση το κοινό εκπαιδευτικό- περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Παραδοσιακοί οικισμοί και φύση", η οποία μπορεί να επιτευχθεί με ανταλλαγή παιδαγωγικού υλικού, πληροφοριών και απόψεων μέσω διαδικτύου, αλληλογραφίας, επισκέψεων, αδελφοποίηση σχολείων, κοινή περιβαλλοντική δράση, κοινές εκδόσεις κ.α.

Συντονισμός δικτύου: Κ.Π.Ε. Κόνιτσας.

ΔΙΚΤΥΟ Π.Ε. ΟΙ ΠΗΓΕΣ

"Οι Πηγές" είναι ένα δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο οποίο συμμετέχουν δημοτικά σχολεία και γυμνάσια από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Στόχοι:Να γνωρίσουν οι μαθητές τι είναι οι πηγές (βρύσες) και ποιος ο ρόλος τους παλιότερα στην κοινωνία. Να καταγράψουν τις πηγές της περιοχής τους. Να προσεγγίσουν την πηγή - βρύση μέσα από τη μυθολογία, την παράδοση και την τέχνη. Να κατανοήσουν τη σημασία των πηγών για το οικοσύστημα της περιοχής. Να κάνουν μετρήσεις και διάφορους συσχετισμούς. Να αποκτήσουν θετικές στάσεις σε κάθε προσπάθεια διατήρησης και προστασίας των πηγών.

ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεκίνησε και λειτουργεί με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας το Δίκτυο με τίτλο "Το Σποράκι Πηγή Ζωής" με στόχο την κατανόηση σε βάθος του κύκλου της ζωής και της αξίας της βιοποικιλότητας.

Το Δίκτυο συντονίζεται από Επιτροπή στην οποία μετέχουν οι συγγραφείς του παιδαγωγικού υλικού, οι εκπρόσωποι της "Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς" και οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΠΘ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ Π. Ε. ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

Το Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης "Το Ποτάμι" το οποίο ιδρύθηκε το 1995, είχε και έχει πάντα μεταξύ των στόχων του την ευαισθητοποίηση των μαθητών αλλά επίσης, των γονέων και των τοπικών κοινωνιών σχετικά με την ανάγκη αειφορικής διαχείρισης των υδατικών πόρων, αποφυγή της σπατάλης του πολύτιμου αυτού πόρου και την υιοθέτηση μιας συμπεριφοράς που θα εγγυάται μακροπρόθεσμη επάρκεια για τις βασικές χρήσεις. Δικαίωμα συμμετοχής στο Δίκτυο έχουν όλα τα σχολεία της χώρας, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, με ορισμένες προϋποθέσεις (ομάδα μεγαλύτερη των δέκα μαθητών, τρεις επισκέψεις για εργασία πεδίου, αποστολή απολογιστικού στο τέλος της σχολικής χρονιάς, μετρήσεις ποιότητας νερού, ελάχιστη διάρκεια 20 εβδομάδες- 5 μήνες).